۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

معرفی کتاب




به گمانم، معرفی کتاب جدیدی که ترجمه کردم و به همت انتشارات قصیده‌سرا و مدیر سختکوش آن، استاد ایجادی، به تازگی به چاپ رسید، شروع دوباره بدی نباشد. راستش در هیاهوی «رفتن» و «آمدنم»، پاک از این بچه تازه متولدشده‌ام غافل شدم. بحث و بررسی پیرامون موضوع کتاب و اهمیت آن، جایگاه و ضرورت مباحث آن در ایران و همچنین شیوه‌ی ترجمه و نثر آن بماند برای بعد. البته اظهار نظر مخاطبان این وبلاگ و نیز کتاب، در مورد همه یا تک تک این مباحث برای من بس غنیمت است و می‌تواند ذهن و دستم را برای هرچه بیشتر نوشتن درباره‌ی آن تحریک کند. این هم از کتاب:



درباره فیلم
نویسنده: استیفن میولهال
ترجمه: ناصرالدین‌علی تقویان
انتشارات قصیده‌سرا، 1386
شمار صفحه‌ها: 180
ویژگی‌های اصل انگلیسی کتاب:
Mulhall, Stephen, 2002, On Film, Routlege, London

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام ناصر جان
خوبی تبریک میگم و دلم هم برات تنگ شده است
انشالله می بینمت به خانواده سلام برسون
قربانت میثم

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

salam.baz ham tabrik be khater e tarjome ye khub e yek ketab e mohem.

نوشين شاهنده گفت...

آقاي تقويان سلام مشتاق ديدار و البته گفتار و نوشتار از اينكه وب لاگ جديدتان را برايم فرستاديد ممنونم البته من همين امروز جيميل خود را چك كردم بعد از مدتها دربارة كتاب شما فلسفه و سينما يكي از همكلاسي هايم كه خيلي مشتاق فلسفه و سينماست از من خواست تا به شما بگويم كه ويراست جديد كتابي كه شما ترجمه كرديد آمده كه حجم زيادي از فيلمهاي جديد فلسفي به آن اضافه شده است. سلام مرا به همة دوستان از جمله آقاي وحيدي برسانيد.
قربان شما شاهنده

ناشناس گفت...

سلام جناب تقویان! از پیدا کردن وبلاگتان بسیار شادمان شدم.راستی کتابتان را تهیه کردم و اطمینان دارم همانند "فلسفه به روایت سینما" از آن بهره خواهم برد. پاینده باشید.

ناشناس گفت...

see my new post